Trött bil

Det här med hyrbil är lite småroligt, det blir tillfällen att provköra många olika bilar. Och i veckan var det dags för den bil som troligen kommer att bli årets mest sålda bil, Volvo V70 2.0F, tillika silverfärgad. Kommer förmodligen att bli en av de vanligaste tjänstebilarna under de nämaste åren.

Vad kan man säga om den bilen, är väl en ganska bekväm bil att ligga och kuska runt på vägarna i, men många som beställt bilen kommer nog att bli besvikna över hur trött bilen är. Om den var trött med bara mig i hur tött skall den då inte bli fullastad med fyra personer i? Till råga på tröttheten så var den lika tråkig som en Volvo skall vara.

En bil för mig? Knappast. Än har jag långt kvar till 50.

Jävla SMHI

Ingen kan ha missat katastrofvarningarna under fredagen, STORM, nu var det kris igen, även jag gick på det hela och ändrade mina planer för lördagen.

Men, blev det den utlovade katastrofen? Icke! Lite beskedlig vind och i allmänhet hyggligt väder. Visst, det blåste lite på vissa ställen, men knappast den utlovade katastrofen och knappast värre en en vanlig vinter.

Samma experter som pratar om växthuseffekten och vilken katastrof det kommer att bli, kan inte ens förutspå vädret ett dygn framåt.  Trovärdiga?